Det är en stor affär i livet, kanske den största du gör. Oavsett om du är en van säljare och sålt flera bostäder tidigare eller om du ska sälja för första gången så möter vi dig i just dina behov. Vi finns där för dig oavsett hur mycket eller hur lite du vill. Det viktiga för oss är att du känner förtroende för oss och är trygg med att vi är den bästa samarbetspartnern till dig. Hör av dig så berättar vi mer – du förbinder dig inte till något.
Vi är säkra. Det absolut viktigaste för en lyckad försäljning är du har en mäklare som har erfarenhet, rätt kontaktnät och förmågan att anpassa varje försäljning till varje kunds unika förutsättningar. Du behöver också ett drivet säljteam som stöttar upp försäljningen och sist men inte minst – den bästa presentationen!
Att hitta varje bostads själ är inget man gör med en ”löpande bands-produkt”. Vårt foto- och stylingteam diskuterar alltid varje objekts unika förutsättningar för att vara säkra på att vi visar upp bostaden på bästa sätt. Det känns skönt att ha många års erfarenhet i ryggen, vi vet vad som funkar och inte. Vi har länge arbetat med sociala medier och har koll på hur du mest effektivt kan hitta rätt marknadsplats där rätt köpare finns. Det handlar inte om att synas i alla kanaler – utan i rätt kanaler.
Våra mäklare har genomfört hundratals försäljningar bara under de senaste åren. Det ger erfarenhet om vad som fungerar och kunskap som du har nytta av när du ska sälja din bostad. Lägg till att vi alltid ligger i framkant när det gäller foto, presentation och marknadsföring så förstår du att du kommit till en mäklare som leder utvecklingen – inte följer den. Låt oss gärna berätta mer om vad det innebär för dig som säljare!
Som säljare har du 3 sekunder på dig att skapa ett första positivt intryck. Vi vet hur. Om du säljer på en marknad där det finns flera bostäder som konkurrerar med din egen behöver du dessutom visa hur just din bostad skiljer ut sig sig på ett tilltalande sätt. Vi vet hur man gör det också!
Mäklaren besöker dig i din bostad för att titta på bostaden. Vi diskuterar dina behov och vad vi kan göra för att möta dem på bästa vis.
Du får ett värde på bostaden från oss och vi ger dig ett tänkt upplägg på en försäljning. Detta första möte kan ta allt ifrån 45 minuter till 1,5 timmar. För oss är det viktigt att etablera en bra relation och ett förtroende. Det är utifrån den vi sen kan forma den bästa försäljningen för dig.
Väl tillbaka till kontoret sker insamling av fakta inför försäljningen av bostaden. Det är handlingar som skall beställas, lån som skall kollas och så vidare. Mäklaren upprättar en beskrivning på bostaden som du som säljare skall godkänna.
Vårt fototeam kommer hem till dig och tar bilder på din bostad. Inför fotograferingen och visningen så är det viktigt att vi förbereder er bostad. Vi ger dig tips och goda råd på hur ni med enkla medel förbereder er bostad för att få ut dess fulla potential.
Vi marknadsför din bostad i de kanaler som vi anser ge det bästa resultatet för just din försäljning.
Vi visar din bostad så många gånger det behövs för att få till en försäljning. Ibland går det fort att sälja och ibland tar det längre tid.
Om vi har flera personer som är intresserad av din bostad blir det budgivning.
När budgivningen är avslutad skriver vi bostadskontraktet på vårt kontor.
Dagen då flytt skall ske. Vi träffas på vårt kontor eller på köparens bank. Nycklar lämnas över och eventuella lån skall lösas. Likvid för bostadsköpet skall erläggas.
Året efter är det dags att deklarera din bostad. Vi hjälper dig med det!
Ditt första steg mot en lyckad bostadsaffär är att höra av dig till oss. Vi besöker dig i din bostad, gör en kostnadsfri värdering och berättar mer om hur vi kan hjälpa till. Du kan även anmäla dig till vårt spekulantregister eller titta på intressanta bostäder här direkt på vår sajt. Sen kan du luta dig tillbaka och låta oss göra jobbet. Det är det vi gör bäst.